Cafeaua este una dintre cele mai consumate băuturi din întreaga lume.

Este bogată într-o serie de compuși benefici care vă pot ajuta să vă mențineți o sănătate optimă și să vă protejați de anumite boli. De asemenea, se crede despre cafea ca ajută la reducerea inflamației, cel puțin la unii oameni.

Acest articol analizează efectele cafelei asupra inflamației, precum și dacă cafeaua decofeinizată are aceleași efecte.

Conține un amestec complex de compuși activi

Cafeaua obișnuită conține un amestec complex de compuși activi, inclusiv cafeină, acid clorogenic (CGA), cafestol, trigonelină și kahweol. Cafeaua decofeinizată conține aceiași compuși, deși conține puțin sau deloc cofeină. Studiile sugerează că toți compușii din cafea au proprietăți antioxidante și antiinflamatoare puternice care susțin sănătatea.

Experții consideră că prezența lor poate explica de ce consumul de cafea – indiferent dacă este obișnuit sau decafeinizat – este adesea legat de un risc mai scăzut de boli, cum ar fi diabetul de tip 2, boli de inimă și, eventual, chiar anumite tipuri de cancer.

Efecte asupra inflamației

Cercetările actuale spun despre cafea că poate ajuta la reducerea inflamației, cel puțin la anumite persoane. Într-un studiu, consumatorii obișnuiți de cafea au avut niveluri mai scăzute de markeri inflamatori decât oamenii care nu consumă în mod normal cafea.

Într-un alt studiu, consumatorii obișnuiți de cafea au experimentat o creștere cu 6% a nivelului de marker inflamator atunci când li s-a cerut să se abțină de la consumul de cafea timp de 1 lună. În comparație, aceștia au experimentat o reducere de 8-16% a markerilor inflamatori atunci când li s-a cerut să consume fie 0,9, fie 1,9 litri de cafea pe zi, în aceeași perioadă de timp.

Mai mult, o revizuire a 15 studii asupra efectelor cafelei, cofeinei și a altor componente legate de cafea asupra markerilor inflamatori a constatat că aportul scăzut, mediu și ridicat de cafea are predominant efecte antiinflamatorii. Cu toate acestea, unele dovezi spun despre cafea că poate crește inflamația la unii oameni.

Prin urmare, diferențele individuale în genetică sau alți factori influențează probabil efectul cafelei asupra inflamației. Inflamația poate duce la o varietate de efecte, inclusiv infecții frecvente, oboseală, durere și probleme digestive. Dacă aveți oricare dintre acestea în timp ce beți cafea, luați în considerare reducerea aportului pentru a vedea dacă acest lucru vă ajută.

Cafeaua decofeinizată are același efect?

Nu există multe studii care să compare efectele cafelei cofeinizate și decofeinizate asupra inflamației.Cu toate acestea, o analiză a raportat că, în timp ce cafeaua tinde, în general, să reducă inflamația, suplimentele de cofeină nu par să ofere aceleași efecte. Acest lucru sugerează că alți compuși decât cafeina din cafea pot fi responsabili pentru efectul antiinflamator al acestei băuturi.Cafeaua decofeinizată conține aceeași compuși benefici ca și cafeaua, cu excepția cofeinei.Ca atare, este de așteptat să ofere aceleași beneficii antiinflamatorii ca și cafeaua obișnuită.

Concluzie:

Cafeaua este o băutură populară, bogată în antioxidanți și alți compuși benefici.Cercetările spun despre consumul de cafea – chiar și în cantități mici – că poate ajuta la reducerea inflamației. La rândul său, acest lucru vă poate reduce riscul de anumite afecțiuni, inclusiv diabet de tip 2, boli de inimă și poate chiar anumite tipuri de cancer.

Cu toate acestea, cafeaua poate crește inflamația la unii oameni. Dacă bănuiți că acesta este cazul dvs., luați în considerare reducerea sau limitarea aportului de cafea pentru a evalua dacă acest lucru îmbunătățește oricare dintre simptomele legate de inflamație.

Referințe articol:

Sursa foto: Pixabay

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here