Fiindcă ne aflăm încă în sezonul fructelor, printre fructele care fac furori se numără și murele pe care, din fericire, le întâlnim în comerț chiar și pe timpul sezonului rece. Datorită beneficiilor și valorilor nutriționale impresionante pe care aceste fructe delicioase le conțin, corpul îți va mulțumi dacă le consumi.

Iată câteva beneficii ale murelor pentru sănătate:

  1. Murele sunt pline de vitamina C

O singură ceașcă de mure crude are 30,2 miligrame de Vitamina C, reprezentând jumătate din valoarea recomandată zilnic. Vitamina C este importantă în formarea colagenului din oase, țesutul conjunctiv și vasele de sânge. Vitamina C vă poate ajuta și în:

  • vindecarea rănilor
  • regenerarea pielii
  • în lupta cu  radicalii liberi (molecule eliberate de toxine) din organism
  • absorbția fierului
  • prevenția scorbutului

Sunt necesare mai multe cercetări, dar unele studii sugerează că Vitamina C ajută la reducerea formării substanțelor cauzatoare de cancer în organism. Vitamina C acționează ca un antioxidant care poate reduce, de asemenea, stresul oxidativ din organism, care poate duce la cancer.

2. Murele sunt bogate în fibre

Majoritatea oamenilor nu au suficiente fibre în dieta lor. Aceasta este o problemă: o dietă cu conținut scăzut de fibre creează deseori probleme digestive precum balonare, constipație și dureri de stomac. Și conform unui studiu din 2013, faptul că nu consumați suficiente fibre vă poate crește riscul de boli de inimă. Fibrele din mure ajută la:

  • reducerea colesterolului
  • mișcări intestinale normale
  • controlul nivelului glicemiei prin încetinirea vitezei de absorbție a zahărului
  • slăbire
  • oferă combustibil pentru hrănirea bacteriilor intestinale sănătoase

Deși sunt niște boabe minuscule, murele sunt bogate în fibre. O cană de mure crude are aproape 8 grame de fibre.

3. Murele sunt o sursă grozavă de vitamina K

Vitamina K este motivul pentru care nu sângerați profund atunci când vă tăiați: ajută la coagularea sângelui. Vitamina K joacă, de asemenea, un rol în metabolismul osos. Deficitul de vitamina K poate duce la subțierea și fracturarea oaselor. Poate provoca vânătăi ușoare, sângerare menstruală grea și sânge în scaun sau în urină. Doar o cană de mure crude oferă aproape 29 de micrograme de vitamina K, peste o treime din valoarea recomandată zilnic.

4. Murele sunt bogate în mangan

Despre mangan se vorbește mai puțin decât despre alte minerale, dar este vital pentru dezvoltarea osoasă sănătoasă și un sistem imunitar sănătos. De asemenea, ajută organismul să metabolizeze carbohidrații, aminoacizii și colesterolul. La fel ca vitamina C, manganul joacă un rol cheie în formarea colagenului. Iar enzima care ajută manganul sa formeze colagen, prolidaza, ajută, de asemenea, rănile să se vindece mai repede. Manganul poate ajuta la prevenirea osteoporozei, la gestionarea nivelului de zahăr din sânge și la reducerea convulsiilor epileptice.

O cană de mure crude conține 0,9 miligrame de mangan, aproape jumătate din valoarea recomandată zilnic. Rețineți, însă, că prea mult mangan poate fi toxic. Cu toate acestea, este puțin probabil să obțineți prea mult mangan în cantități alimentare, cu excepția cazului în care aveți o afecțiune care vă împiedică organismul să elimine excesul de mangan, cum ar fi bolile cronice ale ficatului sau anemia.

5. Murele pot stimula sănătatea creierului

Murele pot îmbunătăți sănătatea creierului și pot ajuta la prevenirea pierderilor de memorie cauzate de îmbătrânire, potrivit unei analize recente. Revizuirea a concluzionat că antioxidanții din fructele de fructe de pădure ajută la lupta împotriva radicalilor liberi și modifică modul în care comunică neuronii creierului. Aceasta poate ajuta la reducerea inflamației creierului, ceea ce poate duce la probleme cognitive și motorii provocate de îmbătrânire.

6. Murele ajută în susținerea sănătății orale

Conform unui studiu din 2013, este posibil să doriți să adăugați mure la regimul dvs. dentar zilnic. Studiul a descoperit că extractul de mure are abilități antibacteriene și antiinflamatorii împotriva unor tipuri de bacterii care provoacă boală orală. Cercetătorii au nevoie de mai mult studiu, dar sugerează că extractul de mure poate ajuta la prevenirea și controlul bolilor gingiilor și a cavităților.

Valori nutriționale mure

Murele sunt o opțiune excelentă pentru a-ți satisface pofta de dulce dacă vrei să slăbești sau te afli într-un plan alimentar cu conținut scăzut de carbohidrați. O cană de mure crude are doar 62 de calorii, 1 gram de grăsime și doar 14 carbohidrați. Acest lucru le face ușor de adăugat la un plan alimentar sănătos. Murele au, de asemenea, un indice glicemic scăzut. Murele au astfel potențial să fie numite super-aliment. Sunt bogate în vitamine și minerale benefice, fibre și antioxidanți.

Au un conținut scăzut de calorii, carbohidrați și grăsimi. Murele sunt, de asemenea, versatile și ușor de adăugat la orice dietă. Deși sunt necesare mai multe studii pentru a determina dacă murele combat definitiv cancerul și ajută la prevenirea bolilor de inimă, cercetările de până acum sunt captivante.

Bucurați-vă de mure și beneficiile lor într-un smoothie, un parfait de iaurt sau deasupra unei salate verzi.

Referințe articol:

Sursa foto: Pixabay.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here