Datorită valorii deosebite sub aspect terapeutic și ca supliment nutrițional, fructele de cătina au făcut obiectul a numeroase cercetări originale românești și de peste hotare. Va prezentăm în continuare avantajele consumului de cătină pentru sănătate și frumusețe:

Bogată în vitamine, minerale și nutrienți:

Cătina conține de două ori mai multă vitamina C decât măceşele şi de 10 ori mai multă Vitamina C decât citricele.

Fructele de cătina conţin si Vitamina A, complexul de vitamine B (B1, B2, B6, B9, colină, inositol), vitaminele E, K, P şi F, celuloză, carotenoide (beta caroten – în concentraţie mai mare decât se găseşte în morcovi), calciu, fosfor, magneziu, potasiu, fier, sodiu, acizi grași polinesaturați, uleiuri complexe din care se obţine uleiul de cătină, uleiuri volatile, flavonoide, pectine, taninuri, serotonină, aminoacizi, fitosteroli şi enzime.

Informații nutriționale pentru 100 de grame de fructe de cătină:

Vitamina C: 200-1.500 mg

Vitamina E: 180 mg

Acid folic: 80 mg

Carotenoizi: 30-40 mg

Acizi grași: 6-11%

Flavonoide: 100-1000 mg

Cătina este extrem de benefică pentru sănătate:

  • Vindecă infecțiile
  • Scade colesterolul
  • Reduce inflamația din organism
  • Îmbunătățește vederea
  • Contribuie la buna funcționare a sistemului nervos
  • Fortifică coloana vertebrală
  • Ajută la menținerea colonului sănătos
  • Tratează problemele gastrointestinale
  • Ameliorează simptomele astmului
  • Îmbunătățește circulația limfatică
  • Fortifică sistemul imunitar
  • Încetinește procesul de îmbătrânire
  • Neutralizează efectul radicalilor liberi
  • Benefică pentru mucoasa digestivă
  • Previne și tratează răcelile
  • Reduce foamea

Cum consumăm fructele de cătină:

Fructele de cătină pot fi consumate ca atare, crude, în salate de fructe, în prăjituri, în smoothie-uri de fructe, ori sub formă de suc.

Fructele de cătină se află printre fructele cu cele mai multe calorii, 500 ml de suc de fructe de cătină are un aport caloric de 490 de calorii.

Pentru copii cătina poate fi incorporată în piureuri de fructe, alături de banane sau fructe de pădure.

Uleiul de cătină este un alt mod de a profita de beneficiile ei:

Există doua feluri de ulei de cătină: uleiul obținut din fructele de cătină și uleiul obținut din semințele de cătină. Ambele uleiuri au efecte puternice asupra organismului. Uleiul de cătină poate fi folosit atât pentru uz intern, cât și pentru uz extern.

Uleiul de cătină are următoarele beneficii pentru organism:

  • Excelent expectorant
  • Benefic pentru scăderea colesterolului
  • Supliment de vitamina A, C, E, beta-caroten, minerale, aminoacizi și acizi grași
  • Remediu pentru durerile de stomac
  • Remediu pentru eczeme și pielea uscată
  • Remediu pentru acnee
  • Remediu pentru arsurile solare
  • Remediu pentru rănile de la suprafața pielii
  • Ajută la menținerea greutății

Uleiul de cătină în frumusețe:

Uleiul de cătină poate încetini procesele de îmbătrânire și este o sursă sănătoasă de grăsimi de calitate.

Uleiul de cătină este bogat în beta-caroten și în acidul gras Omega 7, caracteristici care îl fac extrem de eficient și pentru frumusețea noastră.

Uleiul de cătină se poate administra sub formă de suplimente alimentar și este probabil singurul aliment care conține toți acizii grași Omega 3, Omega 6 și Omega 9.

Uleiul de cătină este un supliment cu beneficii pentru piele, păr și unghii, care poate fi util atât pentru femei cât și pentru bărbați. Pe lângă uleiul de cătină, acesta conține hidroxitrozol, antioxidanți precum vitamina B2, zinc, cupru, vitamina B12, acid folic, provitamina A, toate cu beneficii extraordinare pentru sănătatea și frumusețea pielii.

Referințe articol:

https://www.researchgate.net/publication/283105143_Sea_buckthorn_Hippophae_rhamnoides_L_as_a_potential_source_of_nutraceutics_and_its_therapeutic_possibilities_-_A_review

https://www.healthline.com/nutrition/sea-buckthorn-oil

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17141932/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3317027/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5438513/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19524009/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21856292/

Surse foto: PIXABAY.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here