Datorită proprietăților aromatice și terapeutice, ghimbirul şi-a câștigat reputația de super-aliment cu proprietăți terapeutice.

Ghimbirul are efecte antivomitive, antispastice, antifungice, antiinflamatoare, antiseptice, antibacteriene, antivirale şi antitusive. Această plantă conţine vitaminele A, C, E și complexul B, magneziu, fosfor, potasiu, siliciu, sodiu, zinc, calciu şi betacaroten.

Ghimbirul este printre cele mai sănătoase (și cele mai delicioase) condimente de pe planetă. Este încărcat cu nutrienți și compuși bioactivi care au beneficii puternice pentru corpul și creierul tău.

Iată 11 beneficii pentru sănătate ale ghimbirului care sunt susținute de cercetarea științifică.

1. Ghimbirul conține gingerol, o substanță cu proprietăți medicinale puternice:

Ghimbirul este o plantă cu flori care a provenit din China. Aparține familiei Zingiberaceae și este inrudita cu turmericul, cardamomul și galangalul.Rizomul (partea subterană a tulpinii) este partea folosită în mod obișnuit ca condiment sau supliment alimentar. Ghimbirul are o istorie foarte lungă de utilizare în diferite forme de medicină tradițională/alternativă. A fost folosit pentru a ajuta digestia, pentru a reduce greața și pentru a combate gripa și răceala obișnuită, pentru a numi câteva.

Ghimbirul poate fi utilizat în stare proaspătă, uscată, sub formă de pudră sau sub formă de ulei sau suc, și este uneori adăugat în alimente procesate și produse cosmetice. Este un ingredient foarte comun în rețete. Parfumul și aroma unică de ghimbir provin din uleiurile sale naturale, dintre care cel mai important este gingerolul.

Gingerolul este principalul compus bioactiv din ghimbir, responsabil pentru o mare parte din proprietățile sale medicinale. Are efecte antiinflamatoare și antioxidante puternice.

2. Ghimbirul ameliorează greața, în special greața de dimineață:

Ghimbirul pare a fi extrem de eficient împotriva greței, de exemplu, are o istorie lungă de utilizare ca remediu pentru răul de mare și există unele dovezi că poate fi la fel de eficient ca și medicația pe bază de rețetă. Ghimbirul poate ameliora, de asemenea, greața și vărsăturile după operație și la pacienții cu cancer care fac chimioterapie. Dar poate fi cel mai eficient atunci când vine vorba de greață provocată de sarcină, cum ar fi greața de dimineață, conform unei analize a 12 studii care au inclus un total de 1.278 de femei însărcinate, 1,1-1,5 grame de ghimbir.

3. Ghimbirul poate reduce durerea și durerile musculare:

Ghimbirul s-a dovedit a fi eficient împotriva durerilor musculare create de exercițiile fizice. Într-un studiu, consumul a 2 grame de ghimbir pe zi, timp de 11 zile, a redus semnificativ durerea musculară la persoanele care efectuează exerciții de peformanță. Ghimbirul nu are un impact imediat, dar este eficient în reducerea progresiei zilnice a durerii musculare consumat pe termen lung. Aceste efecte sunt produse de proprietățile antiinflamatorii.

4. Efectele antiinflamatorii pot ajuta cu artroza:

Osteoartrita este o problemă comună de sănătate. Ea implică degenerarea articulațiilor din corp, ceea ce duce la simptome precum durere articulară și rigiditate. Într-un studiu controlat pe 247 de persoane cu osteoartrită a genunchiului, cei care au luat extract de ghimbir au simțit mai puțină durere și au avut nevoie de mai puține medicamente pentru durere.Un alt studiu a descoperit că o combinație de ghimbir, mastic, scorțișoară și ulei de susan poate reduce durerea și rigiditatea la pacienții cu osteoartrită atunci când sunt aplicate local.

5. Ghimbirul poate scădea drastic zaharurile din sânge și poate îmbunătăți factorii de risc ai bolilor cardiace:

Această zonă de cercetare este relativ nouă, dar ghimbirul poate avea proprietăți anti-diabetice puternice. Într-un studiu recent din 2015 pe 41 de participanți cu diabet zaharat tip 2, 2 grame de praf de ghimbir pe zi au scăzut cu 12% zahărul din sânge în post.

6. Ghimbirul poate ajuta la tratarea indigestiei cronice:

Indigestia cronică (dispepsie) se caracterizează prin durere recurentă și disconfort în partea superioară a stomacului. Se crede că golirea întârziată a stomacului este un factor important al indigestiei. Interesant este că s-a dovedit că ghimbirul grăbește golirea stomacului la persoanele cu această afecțiune. Într-un studiu realizat pe 24 de persoane sănătoase, 1,2 grame de praf de ghimbir înainte de masă au accelerat golirea stomacului cu 50%.

7. Pudra de ghimbir poate reduce semnificativ durerile menstruale:

Durerea menstruală (dismenoreea) se referă la durerea resimțită în timpul ciclului menstrual al unei femei. Una dintre utilizările tradiționale ale ghimbirului este pentru ameliorarea durerii, inclusiv pentru durerile menstruale. Într-un studiu, 150 de femei au fost instruite să ia 1 gram de pudră de ghimbir pe zi (sub formă de capsule), pentru primele 3 zile ale menstruației. Ghimbirul a reușit să reducă durerea la fel de eficient ca ibuprofenul.

8. Ghimbirul poate scădea nivelul colesterolului:

Nivelurile ridicate de lipoproteine ​​LDL (colesterolul rău) sunt legate de un risc crescut de boli de inimă. Alimentele pe care le consumi pot avea o influență puternică asupra nivelului LDL.Într-un studiu de 45 de zile pe 85 de indivizi cu colesterol ridicat, 3 grame de pulbere de ghimbir au provocat reduceri semnificative la majoritatea markerilor de colesterol.Acest lucru este susținut de un studiu efectuat la șobolani hipotiroidieni, în care extractul de ghimbir a scăzut colesterolul LDL într-o măsură similară cu atorvastatina medicamentului care scade colesterolul. Ambele studii au arătat, de asemenea, reduceri ale colesterolului total și ale trigliceridelor din sânge.

9. Ghimbirul conține o substanță care poate ajuta la prevenirea cancerului:

Cancerul este o boală foarte gravă care se caracterizează prin creșterea necontrolată a celulelor anormale. Extractul de ghimbir a fost studiat ca tratament alternativ pentru mai multe forme de cancer. Proprietățile anti-cancer sunt atribuite 6-gingerolului, o substanță care se găsește în cantități mari în ghimbirul brut. Într-un studiu realizat pe 30 de indivizi, 2 grame de extract de ghimbir pe zi au redus semnificativ molecule de semnalizare pro-inflamatorii în colon.Cu toate acestea, un studiu de urmărire la persoane cu risc ridicat de cancer de colon nu a confirmat aceste descoperiri. Există unele dovezi, deși limitate, că ghimbirul poate fi eficient împotriva cancerului pancreatic, a cancerului de sân și a ovarului. Sunt necesare mai multe cercetări.

10. Ghimbirul poate îmbunătăți funcția creierului și proteja împotriva bolii Alzheimer:

Stresul oxidativ și inflamația cronică pot accelera procesul de îmbătrânire. Se crede că sunt printre factorii cheie ai bolii Alzheimer și a declinului cognitiv legat de vârstă.Unele studii la animale sugerează că antioxidanții și compușii bioactivi din ghimbir pot inhiba răspunsurile inflamatorii care apar la creier.  Există, de asemenea, unele dovezi că ghimbirul poate îmbunătăți funcția creierului direct. Într-un studiu efectuat pe 60 de femei de vârstă mijlocie, extractul de ghimbir a fost demonstrat că îmbunătățește timpul de reacție și memoria de lucru. Există, de asemenea, numeroase studii la animale care arată că ghimbirul poate proteja împotriva declinului legat de vârstă în funcția creierului.

11. Ingredientul activ din ghimbir poate ajuta la combaterea infecțiilor:

Gingerolul, substanța bioactivă din ghimbirul proaspăt, poate ajuta la scăderea riscului de infecții.De fapt, extractul de ghimbir poate inhiba dezvoltarea multor tipuri diferite de bacterii. Este foarte eficient împotriva bacteriilor orale legate de boli inflamatorii la nivelul gingiilor, cum ar fi gingivita și parodontita. Ghimbirul proaspăt poate fi de asemenea eficient împotriva virusului RSV, o cauză comună a infecțiilor respiratorii.

Referințe articol:     

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11710709/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22308653/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18403946/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19216660/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23901210/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18813412/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24552266/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21197427/

Surse foto: Pixabay.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here