Am pățit-o toți, nu-i așa: e ora 16:30 și de nicăieri te lovește o poftă de o pungă cu chips-uri sau snacks-uri. Sondajele estimează că aproape 100% dintre femei și aproape 70% dintre bărbați raportează că au experimentat pofte – sau dorință intensă pentru un anumit tip de mâncare – în timpul zilei.O poftă este un semnal din partea corpului tău care îți spune că are nevoie de ceva anume. Pentru a suprima această dorință, poți face unul dintre cele două lucruri: renunță la poftă, sau găsește o distragere alternativă, cum ar fi să vorbești cu un prieten sau să faci o plimbare.

Iată 3 pofte alimentare obișnuite și ce ar putea însemna cu adevărat:

Sodiul (sare) este un electrolit esențial pentru multe funcții vitale în organism – cum ar fi să îți ajute inima să bată. Corpul își dorește sare, deoarece il pornește si este vitalăpentru funcționarea lui. Totuși, prea mult sodiu poate duce la hipertensiune arterială și alte probleme cardiace, motiv pentru care valoarea recomandată zilnic (DRV) este de 2.300 de miligrame.

Soluția: Pentru început, păstrează un jurnal alimentar pentru a urmări aportul. Evită alimentele procesate, care sunt adesea încărcate cu exces de sodiu și conțin mai puține substanțe nutritive. În schimb, poți obține sodiu din alimente sănătoase, întregi, cum ar fi sfecla (care conține, de asemenea, antioxidanți puternici) și frunze verzi, cum ar fi spanacul (care este, de asemenea, bogat în fier și vitamina K).

Probabil ai auzit despre triptofan, aminoacidul care se găsește în curcan și produce melatonină și serotonină pentru a te ajuta să te simțiți relaxat și uneori chiar somnolent. De aceea, mulți oameni se simt obosiți după o cina cu curcan. Însă triptofanul nu se găsește numai în curcan, triptofanul se găsește și în produsele lactate cu conținut ridicat de grăsimi.

Soluția: În loc să mănânci acea cupă de înghețată seara târziu, încearcă să te culci cu o oră mai devreme – s-a demonstrat că somnul de calitate ajută la pierderea în greutate și la îmbunătățirea stării generale de sănătate. Sau daca poți, optează pentru un pui de somn de după-amiază de 20-30 de minute. Pe lângă faptul că ajută la reducerea stresului și a poftelor, cercetările arată că siestele mici te pot ajuta să fii mai alert, să-ți îmbunătățești funcția imunitară și îți tonifiază starea de spirit.


Grăsimile sănătoase sunt esențiale pentru supraviețuire, deoarece sunt un combustibil de rezervă pentru creier. Dacă regimul alimentar este scăzut într-un alt macronutrient, cum ar fi carbohidrații, este posibil să fii mai atrași către grăsimi pentru susținere și energie. În plus, este un mit că consumul de grăsime te face să te îngrași. De fapt, anumite tipuri de pește gras precum somonul sunt bogate în grăsimi omega-3, care ajută la protejarea sănătății creierului și a sistemului nervos. Aceste tipuri de pește s-au dovedit, de asemenea, că ajută la pierderea în greutate și sunt populare în dieta mediteraneană, care include toate grupurile alimentare și este un mod sănătos de a mânca.

Soluția: Grăsimea te ajută să te simți plin, dar pentru că oferă mai multe calorii decât carbohidrați și proteine, trebuie să fii atent la cât de mult mănânci. De exemplu, o porție sănătoasă poate fi 1/4 avocado sau 30g de nuci. Țelul este de a consuma aproximativ 20–35% grăsimi sănătoase din caloriile totale.

Un om mediu consumă zilnic 22 de lingurițe de zahăr adăugat, ceea ce echivalează cu aproximativ 350 de calorii în plus. Dulciurile precum brioșele și prăjiturile pot oferi o senzație de calmare temporară, deoarece zahărul declanșează o lovitură rapidă de dopamină, hormonul „mă simt bine”. Cu toate acestea, alimentele procesate, cum ar fi dulciurile ambalate, pot duce la prăbușirea zahărului din sânge și la senzația de lene la scurt timp după consumarea lor.

Soluția: „Cu o planificare adecvată și consumate cu moderație, dulciurile din dieta ta pot să fie și reconfortante și nutritive și îți poți satisface pofta de dulce fără efecte negative, așa cum consumul de zahăr provoacă inflamație cronică. În loc de dulciuri procesate, optează pentru alimente dulci naturale, cum sunt merele, fructele de pădure, morcovii și sfecla. Aceste alimente au fibre prietenoase cu intestinul, care ajută zahărul să fie absorbit lent în fluxul sanguin, evitând ciclul vicios al zahărului ridicat care creează poftă de și mai mult zahăr.

Dacă ai mereu poftă de dulciuri, este o oportunitate excelentă de a privi mai profund și de a îți da seama dacă nu cumva te simți stresat sau neliniștit. Încearcă să combați stresul cu mecanisme pozitive de coping, cum ar fi să faci o plimbare, să faci o baie fierbinte sau să suni un prieten. O alta metodă utilă este prioritizarea somnului de calitate, deoarece modificările ritmului circadian (cum ar fi privarea de somn) te pot determina să ajungi la alimente zaharoase.

Foamea și setea ta provin din aceeași parte a creierului și uneori semnalele pot fi asemănătoare sau pot fi confundate. Acest lucru nu înseamnă că de fiecare dată când îți este foame, ar trebui să bei doar apă, dar este important să știi că acele senzații de foame ar putea fi de fapt primele semne de deshidratare. Asociem deseori deshidratarea cu transpirația excesivă sau consumul de alimente sărate, dar există mulți alți factori care ne afectează starea de hidratare. Pierdem apa în alte moduri mai puțin vizibile, cum ar fi prin pielea uscată și picături mici de apă în respirația noastră. Doar pentru că nu ai transpirat o perioadă, nu înseamnă că nu ești deshidratat.

Soluția: Pentru a combate foamea și deshidratarea corpului tău, este mai bine să te asiguri că ești întotdeauna hidratat/ă. Institutul de Medicină recomandă 3,7 litri / zi pentru bărbații adulți și 2,7 litri / zi pentru femeile adulte. Bea apă pe tot parcursul zilei, astfel încât atunci când îți este foame, nu va trebui să te îngrijorezi dacă aceste senzații sunt cu adevărat foame sau deshidratare, deoarece ai avut grijă să ai un aport bun de apă. De asemenea, îți poți urmări aportul de apă cu o aplicație precum MyFitnessPal.

 

Articol via My Fitness Pal.

Sursa foto: Pixabay

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here